Етична комунікація з ветеранами: поліцейські та військові ділились досвідом з працівниками сервісного центру МВС
Перша зустріч, під час якої обговорювали цю проблематику, відбулась 25 вересня, в Луцьку, в приміщенні регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Рівненській, Волинській та Житомирській областях. Учасники з інших регіонів приєднались в он-лайн режимі.
Заступник начальника цієї установи Павло Ковальчук сказав, що співробітники центру постійно взаємодіють з ветеранами, тож їм важливо дізнатись про аналогічний досвід як поліції, так і військових.
Представниця департаменту головної інспекції та дотримання прав людини НПУ в області Наталя Бартошук зазначила, що в своїй діяльності поліція керується принципами безбар’єрності, розроблені методичні рекомендації на тему взаємодії з ветеранами та ветеранками, кілька десятків поліцейських закінчили курси жестової мови. Втілюється і ряд інших заходів у цьому напрямку. «Нацполіція оперативно реагує на запити людей і системно налагоджує співпрацю з органами влади та громадськими організаціями», - сказала Наталя Бартошук.
Радник начальника ГУНП з питань ветеранів Ігор Дрючан наголосив, що ми всі зараз живемо в новій реальності. «Часто в телеграм-каналах можна прочитати, що «поліція не воює» або «чому всі не на фронті». Але ж це не так: поліція є на фронті, поліція воює. І тут, у відносному тилу, люди також мають перебувати в безпеці. Поки військові служать і захищають там, хтось має оберігати спокій їхніх родин тут. У поліції є бойові підрозділи, ми вже маємо і поранених, і загиблих, і зниклих безвісти, системно працюємо з їх рідними, це зона нашої відповідальності», - сказав Ігор Дрючан. За його словами, ветерани мають загострене почуття справедливості, тому таким людям треба йти назустріч. Офіцер дав конкретні практичні відповіді на питання, які турбували учасників зустрічі. Щоправда, кожен випадок – індивідуальний, однак загальний підхід має бути єдиним: з ветеранами потрібно комунікувати за принципом «рівний рівному».
Євген Сивопляс, керівник ГО «Зруш скелю» та радник міського голови, на власному прикладі розповів, з чим стикався, отримавши інвалідність. Був період, коли від нього просто відвертались, бо втратив на війні ногу. Однак врешті зумів повернутись до цивільного життя, більше того, є активним у громадській сфері та активно займається темою безбар’єрності, інспектуючи різні установи й організації. За його словами, не потрібно відводити погляд від ветерана з інвалідністю, можна усміхнутись, подякувати за службу, однак бути обережним з деякими жестами.
Про ефективну комунікацію говорила і керівниця сектору комунікації ГУНП Ольга Бузулук. «Варто наголосити, що для ветерана навіть дрібний досвід в сервісному центрі МВС може стати або тригером, або точкою довіри. І це залежить від вас, від вашого тону і спілкування», - звернулась Ольга. На її думку, взаємодія і комунікація з ветеранами – це широка суспільна потреба, і дуже добре, що багато структур уже приділяють цьому питанню увагу. Активно в цьому напрямку працює і поліція: в ГУНП працевлаштовують ветеранів, працюють радники начальника з профільних питань, створюють ветеранський простір, влаштовуються спільні заходи для поранених офіцерів тощо. Тобто поліція задає тон у ветеранській політиці і доводить свою ефективність в цьому не словом, а ділом. Тож поліцейські разом з військовими готові ділитись досвідом з різними установами, адже цей процес лише починається, і ми всі вчимося вибудовувати довірливі стосунки з ветеранами.
Сектор комунікації поліції Волинської області