Звернення
Відповідно до статті 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк. Це право не може бути обмеженим навіть в умовах воєнного та надзвичайного стану (стаття 64 Конституції України).
Це зумовлено правовою природою «інституту звернення» до суб’єктів владних повноважень, як ефективного правового інструмента, шляхом застосування якого громадяни можуть реалізувати будь-які інші права – соціально-економічні, політичні та особисті.
У контексті реалізації цього конституційного права гарантується неможливість встановлення обмежень таких його елементів: подати звернення; отримати обґрунтовану відповідь; отримати таку відповідь у встановлений законом строк.
Водночас, Законом України «Про звернення громадян» (далі – Закон) закріплені й інші додаткові права, пов’язані з розглядом звернення та способом вирішення порушених питань. Це зокрема, право на особистий прийом керівниками та іншими посадовими особами суб’єктів владних повноважень, право бути присутнім при розгляді звернення, подавати додаткові аргументи особі, яка здійснює розгляд звернення тощо.
Реалізація таких додаткових прав в умовах воєнного або надзвичайного стану може бути ускладнена з огляду на певні об’єктивні чинники та необхідність здійснення заходів правового режиму воєнного стану, визначених у статті 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану».
Відповідно до цього Закону в умовах дії правового режиму воєнного стану можуть застосовуватись окремі заходи, які обумовлюють за своїм змістом ускладнення реалізації окремих прав громадян, визначених у Законі України «Про звернення громадян».
Перш за все такі обмеження можуть бути пов’язані із:
встановленням посилення охорони та особливого режиму роботи органу влади, установи до якої подано звернення;
запровадженням на певній території комендантської години;
встановленням особливого режиму в’їзду і виїзду, обмеження свободи пересування, а також руху транспортних засобів.
У випадку впровадження зазначених обмежень за певних обставин (наприклад, задля відсічі, знешкодження диверсійно-розвідувальних груп ворога), реалізація будь-яких прав, пов’язаних з особистою присутністю заявника та інших дотичних прав, визначених у Законі України «Про звернення громадян», може бути ускладненою або взагалі неможливою.
З метою забезпечення прав громадян на звернення, визначеного статтею 40 Конституції України, надано можливість реалізації такого права шляхом подання усних або письмових звернень визначеними способами, а саме:
надіслати звернення на адресу електронної пошти ГУНП у Волинській області ([email protected]);
заповнити форму «Електронне звернення» на офіційному вебпорталі «Національної поліції України» (https://npu.gov.ua/onlajn-zvernennya);
надіслати звернення на поштову адресу ГУНП у Волинській області (43025м.Луцьк, вул.Винниченка, 11);
залишити звернення у скринці «Для звернень», розташованій при вході до ГУНП у Волинській області (м.Луцьк, вул.Винниченка,11);
звернутися на «Гарячу лінію Національної поліції України» за номером телефону 0 800 500 202;
викласти своє звернення черговому оперуповноваженому або слідчому у найближчому територіальному органі чи підрозділі ГУНП у Волинській області.
У разі наявної інформації про вчинення кримінального чи адміністративного правопорушення чи настання іншої події, яка потребує негайного реагування поліції необхідно звертатися на спеціальну телефонну лінію поліції за коротким номером «102», функціонування якої забезпечено цілодобово.
Відповідно до пункту 4 розділу ІІ Порядку розгляду звернень та організації проведення особистого прийому громадян в органах та підрозділах Національної поліції України, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 15.11.2017 № 930 (зі змінами), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11.12.2017 за № 1493/31361, конверти, що надійшли на адресу керівництва органів (підрозділів) поліції з позначкою «Особисто», надаються на розгляд керівництву без порушення їх цілісності.
На даний час звернення та запити громадян приймаються у письмовому вигляді, засобами поштового зв’язку та засобами електронної пошти.
Вимоги до звернення
Розгляд звернень регулюється положеннями Закону України «Про звернення громадян».
Звернення – це викладена в письмовій або усній формі пропозиція (зауваження), заява (клопотання), скарга.
У зверненні має бути зазначено:
прізвище, ім’я, по батькові і місце проживання громадянина;
адресу електронної пошти для надсилання відповіді або відомості про інші засоби зв’язку (при поданні електронного звернення);
викладено суть порушеного питання;
підпис заявника із зазначенням дати.
Оформлене без дотримання зазначених вимог звернення повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.
Звернення розглядаються і вирішуються у строк не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. У разі необхідності строк розгляду може бути продовжено, але загальний строк вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.
Як подати письмове звернення до Головного управління у Волинській області
Письмове звернення до ГУНП можна подати:
шляхом надсилання на поштову адресу ГУНП: вул. Винниченка, 11, м. Луцьк, 43025
помістивши у скриньку для кореспонденції, яка знаходиться на вході до ГУНП за вказаною вище адресою.
Звернення може бути написане від руки або надруковане, повинно відповідати вимогам до звернення.
Інформацію про надходження, реєстрацію і розгляд звернення можна дізнатися, зателефонувавши до Сектору документального забезпечення ГУНП у Волинській області за номером: (0332) 74-24-99.
Як подати електронне звернення до Головного управління у Волинській області
Електронне звернення до ГУНП можна подати шляхом надсилання на електронну адресу ГУНП для звернень громадян: [email protected].
Для підготовки електронного звернення рекомендуємо скористатися затвердженою формою [ЗАВАНТАЖИТИ].
Електронне звернення може бути оформлене в довільній формі.
До електронного звернення застосовуються такі ж вимоги, як і до письмового, а також обов’язково має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним.
Інформацію про надходження, реєстрацію і розгляд електронного звернення можна дізнатися, зателефонувавши до Сектору документального забезпечення ГУНП у Волинській області за номером: (0332) 74-24-99.