Портал в режимі тестування та наповнення
Запобігаємо шахрайствам разом: справжні співробітники банків не запитують у громадян паролі карток та інші персональні дані
Опубліковано 05 червня 2023 року о 15:27

Продовжуємо розповідати про поширені види шахрайств та як їх уникнути і зберегти свої кошти. Далі розказуємо про дзвінки від псевдопрацівників банківських установ. 

Лише від початку цього року таких шахрайств зареєстровано понад півтори сотні. Здавалося б, що в наш час переважна більшість людей мають банківські картки і розуміють, що співробітники банків не випитуватимуть паролі, пін-коди чи CVV-коди (три цифри на звороті картки). Однак це не так: трапляються випадки, коли шахрай тримає психологічно потерпілих «на гачку», в результаті чого останні позбуваються всіх своїх коштів. Вони виконують усі вказівки, які говорить шахрай: знімають свої кошти в терміналі і надсилають на іншу вказану ним картку, переводять свої гроші з карти на карту в он-лайн режимі тощо. У процесі шахрай випитує всю необхідну інформацію (пароль з смс, CVV-код), щоб зняти кошти і з інших наявних в людини карток, зокрема, кредитних. Прикриваються шахраї тим, що картку громадянина нібито заблоковано і її потрібно всіма необхідними способами розблокувати якнайшвидше або ж що невідомі особи хочуть в іншому населеному пункті заволодіти коштами людини. Здебільшого, потерпілі одразу починають хвилюватись, панікувати і слухняно виконують всі вказівки шахрая.

Так трапилось із подружжям з с. Цумань. Увечері жінці зателефонували нібито з банку та повідомили, що невідомі шахраї прямо зараз намагаються перевести кошти з її банківської картки на іншу, мовляв, потрібно негайно надіслати всі свої гроші на так звану резервну карту. Громадянка самостійно перерахувала кошти з власної картки на іншу – понад 100 тисяч гривень. Через певний час аналогічний дзвінок надійшов до її чоловіка, який зробив так само. В результаті сім’я позбулась понад 180 тисяч гривень власних заощаджень. Коли подружжя отямилось, за шахраями вже й слід простиг. Лише наступного дня потерпілі звернулись до поліції та повідомили про зухвале шахрайство. І такі випадки непоодинокі.

Тож в поліції радять обережно ставитись до дзвінків від працівників банків. «Справжні співробітники банків ніколи не питатимуть у вас персональні дані, пароль до банківської картки чи CVV-код (це три прописні цифри на зворотній стороні банківської картки). Усю інформацію краще перевірити безпосередньо в банківській установі чи за номером «гарячої» лінії. Якщо вам кажуть перевести гроші з вашої картки на іншу, бо картку нібито хочуть зламати, знайте: це – шахрайство. Не робіть так.  Усе, що потрібно банку, він про вас і так знає, і не уточнятиме», - зазначає Назарій Оксенюк, керівник сектору протидії шахрайствам управління карного розшуку ГУНП.

Це підтверджує і співробітник банку Олег Русинчук.

За його словами, ніколи не можна розголошувати всі реквізити платіжної картки. Банк по телефону може запитати перші 6 чи останні 4 цифри платіжної картки.

Для отримання платежу на картку достатньо повідомити лише 16-значний номер картки. Три цифри на звороті картки (CVV/CVC код), коди (одноразові паролі) банків та мобільних операторів, пін-код до картки необхідно тримати в секреті. Якщо ж ви випадково розкрили дані платіжної картки на підозрілому сайті, негайно телефонуйте до банку за номером, зазначеним на звороті картки. Також в банку радять  приблизно 1 раз на 3 місяці змінювати пін-код до картки або ж робити це, якщо виникла підозра, що ще хтось може його знати.

Отже, якщо телефонує працівник банку, скажіть, що ви зараз перетелефонуєте самостійно на офіційний номер банку, який вказаний на платіжній картці.

Припиняйте розмову, якщо запитують термін дії картки, тризначний номер на звороті картки, паролі, коди банків та мобільних операторів; керують у телефонній розмові вашими діями (просять зробити трансакцію, встановити програму на ваш пристрій); просять сфотографувати та переслати/надати фото платіжної картки; лякають, що ваша картка заблокована, а злочинці зламали рахунок; просять перейти за посиланням та зазначити всі персональні дані та реквізити платіжної картки.

Сектор комунікації поліції Волинської області


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux