Портал в режимі тестування та наповнення
Як у поліції Волині відбувається реагування на заяви та повідомлення про злочини та інші події
Опубліковано 18 лютого 2022 року о 15:08

Законом України «Про Національну поліцію» передбачено безперервність у роботі поліції. Саме зі служби «102» розпочинається така безперервність (щоденно та цілодобово). Що відбувається, коли людина телефонує на скорочений екстрений номер поліції, - розказуємо покроково.

Перший крок – дзвінок на 102

При надходженні телефонного дзвінка оператори служби «102» відразу приймають повідомлення. Відділ «102» працює таким чином, щоб кожна особа, яка звернулась, була почута, і їй була надана кваліфікована допомога. Зазвичай, оператор приймає дзвінок протягом перших кількох секунд.

Якщо трапиться так, що під час звернення особи на лінію «102» всі оператори будуть зайняті прийомом інших викликів, то перший оператор, який звільниться, обов’язково здійснить дзвінок до заявника.

Жоден із дзвінків, які надходять на лінію «102», не залишається поза увагою операторів, адже наявна функція передзвону.

Завдання операторів та диспетчерів

Під час телефонної розмови із заявником оператор вносить до електронної системи необхідні дані: про подію, місце скоєння, осіб, які вчинили правопорушення, та про заявника, після чого вказана інформація відразу надсилається на робоче місце диспетчера з управління нарядами.

Після отримання повідомлення про кримінальне правопорушення чи іншу подію, диспетчер за допомогою наявного плану розстановки нарядів поліції визначає та направляє на місце пригоди найближчий наряд за допомогою інформаційної підсистеми через планшетний пристрій, в тому числі, за допомого радіозв’язку. Також диспетчер контролює своєчасність виїзду наряду та його прибуття до заявника.

Поки людина розмовляє з оператором і поки формується так звана електронна картка, наряд поліції вже спрямовується на вказане місце. Тим часом, розмовляючи з Вами, оператор може з’ясовувати більш детальну інформацію чи уточнювати наявну. Тому не варто панікувати, коли оператор розпитує додаткову інформацію. Нерідко, спілкуючись по телефону, наші оператори рятували життя людям, тримаючи їх на зв’язку до прибуття наряду поліції.

Як реагують наряди

Завдання про реагування на повідомлення надходить нарядам поліції відразу ж після прийняття виклику та збереження першочергової інформації оператором. Разом з цим, в разі відсутності вільного наряду, диспетчером вживаються заходи про залучення наряду з суміжної території, формування додаткового наряду, прискорення виконання завдань з низьким рівнем суспільної небезпеки. Також прибуття поліції до місця пригоди, однозначно, залежить від відстані, на якій перебуває наряд, дорожнього трафіку, стану дорожнього покриття. Рекомендований час прибуття наряду поліції на місце події з моменту його призначення для реагування на правопорушення або подію складає у межах міста до 7-10 хвилин, у сільській місцевості – до 20-40 хвилин. У разі ускладнення погодних умов, дорожньої обстановки та особливостей місцевості або інших непередбачуваних обставин, загальний строк прибуття наряду поліції на місце вчинення правопорушення або події не повинен перевищувати часу, мінімально необхідного для подолання відстані від місця знаходження наряду поліції до місця події.

Дуже важливо розуміти, що в поліції є підрозділи, які контролюють прибуття нарядів та якість їхнього реагування і компетентність на місці події. У разі порушень вживаються відповідні дисциплінарні заходи.

Дії заявника після дзвінка на 102

Заявник завжди вважається першоджерелом надходження інформації про правопорушення, тому отримання від такої особи детальних даних на місці події завжди сприяє встановленню осіб, причетних до події, свідків, збереженню слідів злочину. Тож поліція завжди рекомендує заявникам залишатися на місці та дочекатися наряд поліції, якщо це не створює загрози їхньому життю чи здоров’ю.

Якщо такого бажання немає, людина може покинути місце.

Крім того, дзвінок на 102 може бути й анонімним.

Законодавством передбачено, що кожна особа має право знати результати розгляду його звернення. Тому, за результатами розгляду звернень, громадянам за допомогою поштового зв’язку надсилається інформація про прийняте рішення.

Також заявник може особисто звернутись до територіального органу поліції для отримання інформації, яка цікавить.

Важливість і дієвість додатку My pol

Додаток My pol є повністю безкоштовним та відкритим до завантажень на платформах Play Market та App Store.

Ця програма дає можливість миттєвого реагування та термінового сповіщення поліції про злочини та події, а також дозволяє громадянам оцінити роботу поліцейських. У додатку розміщенні рекомендації, як спілкуватись із поліцейськими: у випадку затримання, у відділку поліції та при перевірці документів. Тут розписані повноваження поліцейських, правила поведінки, якщо ви свідок злочину. У додатку розміщена мапа найближчих відділень поліції та медичної допомоги.

Кожен охочий може завантажити My pol на смартфон, зареєструватися та користуватися програмою.

Також, у разі надзвичайних ситуацій, викликати поліцію можна лише натиском однієї кнопки «SOS», без необхідності здійснення дзвінка на лінію «102». Екстрену кнопку для негайного виклику поліції потрібно застосовувати тільки у випадку прямої загрози життю. Для цього потрібно натиснути та утримувати кнопку «SOS», і поліцейські в ситуаційному центрі отримують дані про характер загрози та ваше місце перебування, а патруль одразу прямує на місце.

Цей додаток на території Волинської області працює з вересня 2018 року, і мешканці мають змогу викликати поліцію за допомогою смартфонів. За цей рік з мобільного додатку «My Pol» отримано вже 10 викликів, які стосувались переважно порушення тиші. Упродовж 2021 року зафіксовано 58 таких повідомлень про порушення некримінального характеру.

Особливо радять використовувати цей додаток співробітники сектору протидії домашньому насильству.

Дорослим варто подумати перш, ніж реєструвати в програмі дітей, які можуть зловживати натисканням кнопки, адже хибний неправдивий виклик поліції загрожує адміністративною відповідальністю.

Чому Ваш дзвінок на 102 завжди важливий

Щодобово на чергування заступають 5-6 операторів, один з яких старший зміни.

Усі дзвінки, які надходять, операторами приймаються негайно.

В середньому, упродовж доби можемо спостерігати 1-2 пропущених виклики, коли оператори спілкуються з іншими заявниками. Такі факти об’єктивно обумовлені і наявні в час, коли надходить найбільша кількість викликів: з 16  по 23 год. Одночасно, операторами здійснюються віддзвони на всі без виключення пропущені дзвінки.

Якщо Ви бачите загрозу своєму життю та здоров’ю чи когось поблизу Вас, сповіщайте про це поліцію. Якщо помітили нетверезого за кермом, телефонуйте в поліцію та повідомляйте прикмети транспортного засобу та водія і напрямок руху. Якщо побачили підозрілих осіб, які шастають біля помешкань, «чужих» у своєму населеному пункті, повідомте на 102, - усі такі повідомлення ретельно перевіряють оперативники, і неодноразово, завдяки пильності громадян, виходили на слід небезпечних злочинців та затримували їх.

Ми переконані: краще нехай наряд виїде і перевірить повідомлення, аніж потім долати наслідки неправомірних дій чи злочинів.

Сектор комунікації поліції Волинської області

(за матеріалами ситуаційного центру УОАЗОР)


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux